PŘÍPRAVA NA HODINU ICT
Vyučovací předmět: Informatika (je možné i jinde)
Ročník: 6. (úspěšně vyzkoušeno i v 7.-9. třídě)
Škola: ZŠ Staňkov
Název tematického celku: Grafika a kreslení v PC
Název hodiny: Prodej svůj dům
Autor přípravy na hodinu: Miloslav Khas
Vzdělávací program: RVP 79-01-C/01, pro ZŠ
Časová dotace (vyučovacích hodin): 2
Vstupní požadavky na žáka
Žáci umí:
- pracovat s aplikací pro návrh domu (Sweet Home 3D)
- vytvořit vlastní funkční návrh domu (dům by měl být praktický a "obyvatelný")
- uložit soubor do serverového úložiště
- přihlášení do připraveného Padletu (umí využít možností on-line nástěnky)
- zpracování exitky v Socrative (žák stručně v několika odpovědích zhodnotí hodinu)
Seznámili se s:
- prostředím pro návrhy domů
- ukázka již hotových skutečných projektů
- diskuze o projektech, společné hodnocení
- bezpečným chováním na síti
- ukázka skutečných inzerátů
- ukázka na vybraném skutečném facebookovém profilu (co vše lidé nechtěně prozradí o svém vybavení a rozložení domu např. při focení dětí)
Popis aktivity
- Žáci navrhnou dům dle svoji představy, vytvoří inzerát a publikují jej
Konkrétní cíle
- Jsou poučeni o bezpečném zveřejňování informací na internetu (dům × zloději, získání podrobností o domu).
- Navrhnou dům, rozvržení místností (musí být funkční).
- Umístí vyexportovaný projekt v PDF do Padletu.
- Vytvoří podepsaný inzerát.
- Společné zhodnocení žákovských inzerátů
- Anketa o nejlepší inzerát (Google formulář).
Pomůcky
- PC s přístupem k internetu
Technické vybavení
Učitel
- PC s JAVA (nutné pro aplikaci Sweet Home 3D), dataprojektor
Žák
- PC s JAVA (Sweet Home 3D)
Softwarové vybavení
Učitel
- On-line verze - internetový prohlížeč (nutná podpora aplikace Java)
- Off-line - aplikace Sweet Home 3D
Žák
- On-line verze - internetový prohlížeč (nutná podpora aplikace Java)
- Off-line - aplikace Sweet Home 3D
- Socrative v mobilu pro exitku (zhodnocení hodiny), lze i v PC
Vyučovací metody
Heuristická
- Žák se učí zkušeností.
- Je nucen vymyslet funkční řešení domu, které je zajímavé i pro případné zájemce.
- Během práce žák narazí na některé problémy, na které musí najít samostatně řešení
- Žák má plnou kontrolu nad svojí prací a tvořivostí
- Žák chápe správné zásady chování se na síti a zveřejňování citlivých údajů.
Vyučovací principy/zásady
- Žáci dodržují typografická pravidla
- Udržují komunikaci v rámci etiky
- Respektují duševní vlastnictví
- Dodržují v případě potřeby citační pravidla
Postup
- Úvod, vysvětlení aktivity (zdůraznit, že nástěnka bude veřejná!!!) - 10 minut
- Poučení o bezpečnosti při zveřejňování na síti - 10 minut
- Návrh domu - 40 minut
- Umístění do Padletu, včetně vytvoření inzerátu - 15 minut
- Zhodnocení projektů, anketa v Google Chrome - 15 minut
Mezipředmětové přesahy
- Výchova k občanství - nákup a prodej domu, tvorba ceny, hypotéka, půjčka, smlouvy
- Geometrie - tvary
- Pracovní činnosti - technické kreslení
- Zeměpis - popis lokality
- Český jazyk - psaní inzerátu, popis
- AJ, NJ atd. - inzerát v cizím jazyku
Otázky, na které by studenti měli umět na konci vyučovací hodiny odpovědět
- Proč navrhl dům právě takto?
- Co je a co není vhodné publikovat na internetu?
- Proč si vybral konkrétní inzerát (kritéria výběru)?
Zadání případného domácího úkolu
Žáci, kteří nestihnou (nebo z jakéhokoli jiného důvodu nedokončí) úkol ve škole, dokončí úkol mimo školu (aplikace i Padlet je on-line)
Hodnocení
- Hodnocení splnil × nesplnil
- nelze hodnotit výsledné práce známkou, může to být velmi subjektivní
Doplnění a rozšíření pro zkušené studenty
- Vytvoření katalogu projektů a inzerátů pomocí dotykových zařízení a např. aplikace Book Creator
WWW odkazy
Výukové objekty (LO)
- V této aktivitě se klade důraz především na vlastní tvořivost a kreativitu
Slovníček odborných pojmů z oblasti ICT
- On-line - dostupné odkudkoli, kde mohu vlastní zařízení připojit k síti
- Book Creator - aplikace dostupná v zařízeních s iOS a WIN 8.1
- Padlet - bezplatná on-line aplikace (nástěnka)
ICT kompetence
Řešení problému
- Volba vhodného zapojení ICT do řešení zadaného úkolu.
- Volba vhodné aplikace.
Komunikační
- Vzájemná prezentace projektů mezi žáky, školami
Hodnocení a sebereflexe
Jak se hodina povedla?
Co se Vám nepodařilo?
Jak hodinu hodnotili žáci?
Co příště udělal jinak?
Ukázka z aplikace Sweet Home 3D (zdroj: http://www.sweethome3d.com/cs/) |
Ukázka on-line nástěnky Padlet |
Úvodní stránka on-line aplikace Socrative |
Docela zajímavé zadání. Přemýšlím nad tím, jak bych si s tím taky poradila nebo neporadila. Ono je pak vtipná taky ta praktická stránka. Uděláte super vizualizaci a pak vám to celé pokazí realitní makléř. Ale to je holt život. Chce to mít dobrou kancelář. My měli reality Havířov a tam si tu spolupráci nemůžeme vynachválit. Jak na nákup, tak na prodej. ;-)
OdpovědětVymazat